De Raad van bestuur voorziet in de instelling van een Klantenadviesraad met de in hoofdstuk 3 genoemde taken en bevoegdheden. De samenstelling van de Klantenadviesraad en de benoeming van zijn leden vinden plaats overeenkomstig de bepalingen van deze regeling.
Regeling Cliëntenparticipatie SVB 2019
Regeling Cliëntenparticipatie SVB 2019
Opschrift
Aanhef
Hoofdstuk 1. Algemeen
Artikel 1. Definities
In deze regeling wordt verstaan onder:
de SVB: de Sociale verzekeringsbank, bedoeld in artikel 3, eerste lid, van de Wet Structuur uitvoeringsorganisatie werk en inkomen;
Raad van bestuur: het met de dagelijkse leiding van de SVB belaste orgaan, bedoeld in artikel 6, eerste lid, van de Wet structuur uitvoeringsorganisatie werk en inkomen;
klant: de meerderjarige die als pensioen- of uitkeringsgerechtigde gebruik maakt van de dienstverlening van de SVB;
klantenaangelegenheden: alle onderwerpen die de vorming, de uitvoering, de controle en de evaluatie van de taken van de SVB betreffen daaronder begrepen een beleidsbesluit in de zin van het vierde lid van artikel 1:3 van de Algemene wet bestuursrecht, met uitzondering van klachten en bezwaarschriften die betrekking hebben op zaken van individuele klanten, tenzij het gaat om het algemene karakter van de daarbij gehanteerde procedures en regelingen;
Klantenadviesraad SVB: de Klantenadviesraad bedoeld in artikel 2.
Artikel 2. Instelling cliëntenparticipatie
Op de wijze waarop de Klantenadviesraad zijn taken en bevoegdheden uitoefent alsmede de wijze waarop de Klantenadviesraad wordt voorzien van al hetgeen redelijkerwijs nodig is voor de vervulling van zijn taken, is deze regeling van toepassing.
Het lidmaatschap van de Klantenadviesraad is van generlei invloed op de behandeling van het lid door de SVB.