Beleidsregel reclame commerciële media-instellingen 2022
Beleidsregel reclame commerciële media-instellingen 2022
Opschrift
Aanhef
Het Commissariaat voor de Media,
Gelet op de artikelen 3.5b, 3.7, 3.8, 3.29a, 3.29d, 7.11 en 7.12 van de Mediawet 2008 en artikel 4:81 van de Algemene wet bestuursrecht;
Besluit:
Hoofdstuk 1. Algemeen
Artikel 1. Toepassingsbereik
Deze beleidsregel is van toepassing op het media-aanbod van commerciële media-instellingen in de zin van de Mediawet 2008, daaronder begrepen commerciële mediadiensten op aanvraag (zoals VOD-diensten en video-uploaders).
Artikel 2. Begripsbepalingen
In deze beleidsregel wordt verstaan onder:
wet: Mediawet 2008;
media-aanbod: programma-aanbod (televisie en radio) en audiovisueel media-aanbod op aanvraag (VOD-diensten en video);
video: audiovisueel media-aanbod op aanvraag dat door een gebruiker is gecreëerd en door die gebruiker of een andere gebruiker naar een videoplatform is geüpload;
omlijsting: kader waarbinnen reclame- en telewinkelboodschappen worden geplaatst, bestaande uit een aankondiging en afkondiging;
splitscreen: het gelijktijdig en parallel plaatsen in één beeld van redactionele inhoud en van reclame- of telewinkelboodschappen.